پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215512
دور جديد حذف يارانه آغاز شد/ از اين پس فقط سه گروه يارانه مي‌گيرند
تاریخ انتشار : 1395/04/28 08:07:09
نمایش : 875
در تماس تلفني کميسيون ماده۱۰ طرح حذف يارانه‌ نقدي خانواده‌هاي غيرنيازمند با برخي سرپرستان خانوار اعلام شد، طبق مصوبه مجلس فقط خانوارهاي تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي، آسيب پذير و داراي بيمار لاعلاج بايد يارانه بگيرند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ اخيراً در تماس تلفني از "کميسيون ماده 10 طرح حذف يارانه هاي نقدي خانواده هاي غير نيازمند" به برخي سرپرستان خانوار اعلام شده است، طبق مصوبه مجلس يارانه همه مردم غير از خانوارهاي تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي، خانوارهاي آسيب پذير و افرادي که بيماران لاعلاج در خانواده خود دارند، حذف مي شود.

در اين تماسهاي تلفني با تاکيد بر اينکه مکالمه ضبط مي شود، جهت احراز هويت، نام و نام خانوادگي، کد ملي و آدرس محل سکونت پرسيده و از سرپرست خانوار سوال مي شود که آيا ملک مسکوني و يا بيمار لاعلاج در خانواده دارد يا خير؟

در يکي از اين تماس ها، سرپرست خانوار از مسئول مربوطه سوال کرده که با اين وضعيت، يارانه حداقل 65 ميليون نفر بايد حذف شود که مسئول مربوطه اين موضوع را هم تاييد کرد.

مصوبه مجلس حذف يارانه چه کساني را در بر مي گيرد؟

پرونده حذف يارانه بگيران پُردرآمد که پس از آغاز فعاليت دولت يازدهم مجدداً گشوده شد، در سال 94 عليرغم مصوبه مجلس براي حذف يارانه 6 ميليون ثروتمند به ثمر نرسيد و مجلس براي سال 95 دولت را مکلف به حذف يارانه 24 ميليون ثروتمند کرد ولي اين بار شرايطي را براي حذف يارانه ها اعلام کرد.

در بند الحاقي 1 تبصره 14 قانون بودجه 95 کل کشور، دولت موظف شده است در سال 1395 يارانه نقدي سرپرست خانوار اقشار زير را حذف نمايد:

1 ــ کليه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آنها حداقل 350 ميليون ريال باشد.

2 ــ نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، قضات و اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشي دولتي و غيردولتي، پزشکان و دندانپزشکان.

3ــ کليه کارکنان دولت و قواي سه‌گانه و شهرداري‌ها و کليه مؤسسات عمومي و مؤسسات عمومي غيردولتي و کليه کارکنان نيروهاي مسلح و بازنشستگان کشوري و لشکري و کليه حقوق‌بگيران و مستمري‌بگيران مشمول تأمين اجتماعي و همه دريافت‌کنندگان حقوق و مستمري بخش دولتي و غيردولتي که دريافتي سالانه آنها بيش از 350 ميليون ريال باشد.

4ــ کليه مديران و اعضاي هيأت مديره و بازرسان شرکت‌هاي دولتي و غيردولتي و وابسته به دولت و نهادهاي عمومي غيردولتي و کليه مديران و اعضاي هيأت مديره و رؤسا و معاونان مناطق و شعب بانک‌ها و بيمه‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري و کليه کارکنان اشخاص حقوقي دولتي و غيردولتي که دريافتي سالانه آنها بيش از 350 ميليون ريال باشد.

5 ــ کليه ايرانيان مقيم خارج کشور.

6 ــ کليه اشخاصي که در سه دهک بالاي درآمدي کشور هستند و در موارد فوق ذکر نشده‌اند.

مسئولان دولت يازدهم پيش از اين با مصوبه مجلس مخالفت کرده بود. نوبخت سخنگوي دولت و رئيس سازمان مديريت پيش از اين تصريح کرده بود: "حذف يارانه کارمند تهراني با ماهي 3 ميليون درآمد انصاف نيست و دولت نمي‌تواند يارانه 24 ميليون نفر را حذف کند."

مخالفت با حذف يارانه 24 ميليون ثروتمند ادامه داشت تا اينکه ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه 11 تير ماه  سال جاري از جلسه خود با رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور به‌منظور بررسي نحوه اجراي قانون حذف 24ميليون نفر پُردرآمد از دريافت يارانه خبر داد.

در حالي يارانه تير ماه شب گذشته واريز شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي امروز طي اطلاعيه اي در خصوص نحوه ثبت اعتراض حذف شدگان از يارانه نقدي اعلام کرد آن دسته از خانوارهايي که يارانه آنها در تيرماه سال جاري حذف گرديده است در صورت تمايل به ثبت اعتراض خود از روز چهارشنبه 30 تيرماه 1395 صرفا" به سامانه www.yaraneh10.ir  مراجعه فرمايند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html